Освітній процес на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти здійснюється відповідно до «Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у закладах вищої освіти (наукових установах)», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.2016 № 261. Обсяг освітньої складової ОНП підготовки докторів філософії становить залежить від освітньої програми та відображений в навчальному плані блоками дисциплін, що формують загальну та спеціальну підготовку здобувача:
– загальнонаукові (філософські) дисципліни;
– дисципліни, що формують універсальні навички дослідника;
– дисципліни, що формують мовні компетентності;
– дисципліни зі спеціальності.
Протягом навчання здобувачі опановують освітні компоненти, складають проміжні та підсумкові контрольні заходи.
Графіки навчального процесу у Харківському національному університеті радіоелектроніки оприлюднені у спеціальному розділі. Зокрема, такі графіки для третього (освітньо-наукового) рівня складаються та редагуються, у разі необхідності.
Графік навчального процесу на 2023/2024 н.р.
Навчальний план підготовки докторів філософії за кожною освітньо-науковою програмою (ОНП) (навчальні плани за ОНП містяться у підрозділі сайту «Спеціальності та освітньо-наукові програми (доктор філософії)») включає вибіркову складову яка складає 25 % обсягу навчального плану. Вільний вибір освітніх компонент дає можливість здобувачу вивчати навчальні дисципліни, компетентності з яких відповідають тематиці його дисертаційного дослідження. Здобувачі мають право обирати навчальні дисципліни вільного вибору, які пропонуються для інших освітньо-наукових програм підготовки здобувачів ступеня доктора філософії чи рівнів освіти, якщо вони пов’язані з тематикою дисертаційного дослідження. Вибір аспіранту слід погоджувати зі своїм науковим керівником та завідувачем відділу аспірантури і докторантури. Ознайомитись зі змістом дисциплін вільного вибору можна з силабусів, які, як правило, публікуються на сайтах кафедр. Заява на вибір дисципліни (Зразок заяви) подається до відділу аспірантури та докторантури.
Заняття проводяться відповідно до розкладу занять у ХНУРЕ. Розклад консультацій оприлюднюється, відповідно до Положення про організацію освітнього процесу, на інформаційних ресурсах кафедр. В умовах пандемії коронавірусної хвороби COVID-19, заняття можуть проводитися в дистанційному режимі на освітній платформі університету.
В межах провадження освітнього процесу на третьому (освітньо-науковому) рівні, для формування, пропагування та застосування принципів академічної доброчесності, а також попередження їх порушень, в університеті функціонує внутрішня система забезпечення якості освіти.
Відповідно до “Положення про організацію освітнього процесу в ХНУРЕ” здобувачам третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти щороку необхідно до 10 жовтня зробити вибір щодо формування індивідуальної освітньої траєкторії та обрати дисципліни з вільного вибору.
Для вступників 2023 року пропонуємо використовувати для вибору Google-форму за посиланням: (https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd1ujig6DD-lPFPkvsYhC9UtQHihQWYTbj9UcZVETHSGc6Q5g/viewform?usp=sf_link).
Силабуси дисциплін освітньо-наукових програм
Загальнонаукові (філософські) дисципліни (обов’язкові)
1. Філософія та методологія сучасної науки, проблеми формування критичного мислення
2. Психолого-педагогічні основи науково-педагогічної діяльності
Дисципліни, що формують універсальні навички дослідника (обов’язкові)
3. Методологія наукових досліджень
4. Особливості сучасної наукової комунікації
5. Сучасні методи аналізу даних
Дисципліни, що формують мовні компетентності (обов’язкові)
6. Іноземна мова як мова наукової комунікації
Дисципліни зі спеціальності (обов’язкові)
7. Інноваційна парадигма розвитку економіки
8. Педагогічна практика
Дисципліни зі спеціальності (вибіркові)
9. Цифрові інновації: сталий розвиток та євроінтеграція
10. Безпекоорієнтоване управління соціально-економічними системами
11. Прикладний аналіз економічних даних
12. Моделювання системних характеристик в економіці
13. Управління розвитком конкурентного потенціалу підприємства
14. Проєктний та грантовий менеджмент
Силабус навчальної дисципліни «Сучасні методи аналізу даних»
Силабус навчальної дисципліни «Обчислювальні методи розв’язання прикладних фізичних задач»
Силабус навчальної дисципліни «Сучасні інформаційні технології»
Силабус навчальної дисципліни «Математичне моделювання процесів та систем»
Силабус навчальної дисципліни «Нанотехнології в оптоелектроніці»
Силабус навчальної дисципліни «Комп’ютерні методи нанофотоніки»
Силабус навчальної дисципліни «Оптичні методи прикладної фізики»
Силабус навчальної дисципліни «Стохастичні методи обробки нестаціонарних випадкових сигналів»
Силабус навчальної дисципліни «Нанотехнології та наноматеріали в біології та медицині»
Силабус навчальної дисципліни «Наносенсори та наноматеріали для лабораторно-аналітичної техніки»
Дисципліни, що формують універсальні навички дослідника (обов’язкові) Дисципліни, що формують мовні компетентності (обов’язкові) Дисципліни зі спеціальності (обов’язкові) Дисципліни зі спеціальності (вибіркові)
1. Філософія та методологія сучасної науки, проблеми формування критичного мислення
2. Психолого-педагогічні основи науково-педагогічної діяльності
3. Методологія наукових досліджень
4. Особливості сучасної наукової комунікації
5. Сучасні методи аналізу даних
6. Іноземна мова як мова наукової комунікації
7. Математичне моделювання в науці та техніці
8. Математичне моделювання фізико-механічних полів
9. Методи аналізу часових рядів, засновані на вейвлет-перетвореннях
10. Чисельні методи розв’язання задач математичної фізики
11. Методи фрактального аналізу випадкових процесів
Силабус навчальної дисципліни «Сучасні методи аналізу даних»
Силабус навчальної дисципліни «Сучасні інформаційні технології»
Силабус навчальної дисципліни «Технології обробки великих даних»
Силабус навчальної дисципліни «Високорівневі технології обробки мовної інформації в інтелектуальних системах»
Силабус навчальної дисципліни «Педагогічна практика»
Силабус навчальної дисципліни «Сучасні методи аналізу даних»
Силабус навчальної дисципліни «Сучасні інформаційні технології»
Силабус навчальної дисципліни «Моделювання об’єктів і процесів управління»
Силабус навчальної дисципліни «Прийняття рішень та оптимізація в інформаційних системах та технологіях»
Силабус навчальної дисципліни «Нейро-фаззі системи та еволюційне навчання»
Силабус навчальної дисципліни «Методи розпізнавання образів»
Силабус навчальної дисципліни «Сучасні методи аналізу даних»
Силабус навчальної дисципліни «Сучасні інформаційні технології»
Силабус навчальної дисципліни «Прогресивні методи проектування і виробництва мікросистем»
Силабус навчальної дисципліни «Розподілені та вбудовані комп’ютерні системи»
Силабус навчальної дисципліни «Методологія та технології обчислювального інтелекту»
1. Філософія та методологія сучасної науки, проблеми формування критичного мислення Дисципліни, що формують універсальні навички дослідника (обов’язкові) Дисципліни, що формують мовні компетентності (обов’язкові) Дисципліни зі спеціальності (обов’язкові) Дисципліни зі спеціальності (вибіркові)
2. Психолого-педагогічні основи науково-педагогічної діяльності
3. Методологія наукових досліджень
4. Особливості сучасної наукової комунікації
5. Сучасні методи аналізу даних
6. Іноземна мова як мова наукової комунікації
7. Сучасні інформаційні технології
9. Оптимальне керування складними системами
10. Застосування вейвлет-перетворень у аналізі часових рядів
11. Системний аналіз проблем науки та техніки
Силабус навчальної дисципліни «Сучасні методи аналізу даних»
Силабус навчальної дисципліни «Математичні методи побудови сучасних криптосистем»
Силабус навчальної дисципліни «Методи побудови постквантових криптосистем»
Силабус навчальної дисципліни «Фізичні поля об’єктів технічного захисту інформації»
Силабус навчальної дисципліни «Сучасні методи захисту інформації на фізичному рівні інформаційно-комунікаційних систем»
Силабус навчальної дисципліни «Новітні технології забезпечення кібербезпеки в інфокомунікаціях»
Силабус навчальної дисципліни «Педагогічна практика»
Силабус навчальної дисципліни «Сучасні інформаційні технології»
Силабус навчальної дисципліни «Сучасні методи аналізу даних»
Силабус навчальної дисципліни «Ефективність застосування сучасних інформаційних систем та технологій»
Силабус навчальної дисципліни «Хмарні технології в інформаційних системах»
Силабус навчальної дисципліни «Моделі та методи дослідження інформаційних систем і технологій»
Загальнонаукові (філософські) дисципліни (обов’язкові) Дисципліни, що формують універсальні навички дослідника (обов’язкові) Дисципліни, що формують мовні компетентності (обов’язкові) Дисципліни зі спеціальності (обов’язкові) Дисципліни зі спеціальності (вибіркові)
Силабус навчальної дисципліни «Сучасні методи аналізу даних»
Силабус навчальної дисципліни «Діагностика матеріалів і структур в електроніці. Ч.1»
Силабус навчальної дисципліни «Діагностика матеріалів і структур в електроніці. Ч.2»
Силабус навчальної дисципліни «Технологія нано та мікросистемної техніки»
Силабус навчальної дисципліни «Системи радіофізичної інтроскопії природних об’єктів та середовищ»
Силабус навчальної дисципліни «Методологія наукових досліджень»
Силабус навчальної дисципліни «Сучасні методи аналізу даних»
Силабус навчальної дисципліни «Методи проектування та управління трафіком в програмно-конфігурованих мережах»
Силабус навчальної дисципліни «Методи дослідження, проектування і оптимізації радіоелектронних систем»
Силабус навчальної дисципліни «Комп’ютерне проектування та моделювання засобів телекомунікацій і радіотехніки»
Силабус навчальної дисципліни «Математичні методи аналізу даних та обробки мультимедійної інформації»
Силабус навчальної дисципліни «Радіотехнічні пристрої та засоби інформаційно-комунікаційних систем»
Силабус навчальної дисципліни «Методи підвищення завадозахищеності систем спостереження повітряного простору»
1. Філософія та методологія сучасної науки, проблеми формування критичного мислення Дисципліни, що формують універсальні навички дослідника (обов’язкові) Дисципліни, що формують мовні компетентності (обов’язкові) Дисципліни зі спеціальності (обов’язкові) 8. Автоматизовані технології Industry 4.0 Дисципліни зі спеціальності (вибіркові) 12. Моделі і методи прийняття рішень в системах управління та автоматики 13. Нейротехнології в системах автоматизації
2. Психолого-педагогічні основи науково-педагогічної діяльності
3. Методологія наукових досліджень
4. Особливості сучасної наукової комунікації
5. Сучасні методи аналізу даних
6. Іноземна мова як мова наукової комунікації
7. Сучасні методи автоматичного управління технологічними процесами
9. Сучасні інформаційні технології
10. Математичне моделювання процесів та систем
11. Сучасні компоненти та автоматизовані технології мікросистемної техніки
1. Філософія та методологія сучасної науки, проблеми формування критичного мислення Дисципліни, що формують універсальні навички дослідника (обов’язкові) Дисципліни, що формують мовні компетентності (обов’язкові) Дисципліни зі спеціальності (обов’язкові) Дисципліни зі спеціальності (вибіркові)
2. Психолого-педагогічні основи науково-педагогічної діяльності
3. Методологія наукових досліджень
4. Особливості сучасної наукової комунікації
5. Сучасні методи аналізу даних
6. Іноземна мова як мова наукової комунікації
7. Наукові основи інформаційно-вимірювальних технологій
9. Сучасні еталони на основі квантових ефектів
10. Сучасні методи забезпечення якості вимірювань
11. Нормативні основи забезпечення технічного регулювання