Цілі сталого розвитку

Інклюзивна освіта для навчання та реабілітації осіб з особливими освітніми потребами
Інклюзивна освіта для навчання та реабілітації осіб з особливими освітніми потребами

12.10.2020

У процесі дистанційного навчання на перший план виходить можливість доставки різнопланового електронного навчального матеріалу та забезпечення постійної комунікації між викладачами та студентами в режимі відео-конференцій. Дистанційне навчання має дозволяти студентам сприймати інформацію з різним темпом, виходячи з індивідуальних можливостей кожного. Однією з важливих особливостей дистанційної освіти є здатність навчати студентів з обмеженими можливостями. Особливо це навчання буде ефективним на ранніх стадіях реабілітації, так як студент може почувати себе повноцінним учасником навчального процесу. Це відчуття відтворюється за рахунок віртуальної присутності в навчальній аудиторії зі своєю академічною групою. Такий ефект може бути досягнутий при використанні панорамної відеозйомки з ефектом присутності. При цьому використовується спеціальне обладнання, таке як камери з просторовим охопленням 360º і з високою роздільною здатністю (не менше 4К), що забезпечує можливістю динамічного збільшення зображень без істотної втрати якості і прояви ефекту растеризації.

Переваги застосування нових освітніх технологій та засобів, це простота реалізації, оригінальність тестів та гнучка адаптація до різного віку людини або дитини з особливими освітніми потребами, пристосування до різних цифрових пристроїв високого розрізнення, ергономічність бездротового пера або стилусу, використання в якості інтерактивного тренажера розвитку дрібної моторики для дітей спеціалізованих корекційних навчальних закладів.

У ХНУРЕ відбувся науковий семінар присвячений питанням якості освіти в умовах дистанційного навчання
У ХНУРЕ відбувся науковий семінар присвячений питанням якості освіти в умовах дистанційного навчання

09.10.2020

Сучасні виклики, пов’язані з пандемією вірусу COVID2019, і необхідні в зв’язку з цим суворі заходи тривалого тотального карантину в умовах надзвичайної ситуації, призводять до цілковитого переорієнтування на дистанційні методи навчання, які з допоміжних стають основними протягом усього циклу викладання більшості дисциплін. Тому, поряд з можливостями розміщення електронних навчальних матеріалів з презентаціями, розрахунковими та тестовими завданнями, а також організації інтерактивної взаємодії зі студентами в режимах відеоконференцзв’язку, необхідним є забезпечення навчального процесу максимально реалістичним контентом, доступним для сервісів дистанційного навчання. Таким контентом на сучасному етапі можуть стати відеоматеріали на основі технологій панорамного відео.

На кафедрі біомедичної інженерії ХНУРЕ для дистанційного навчання студентів в умовах карантину створюється новий навчальний контент, який засновано на використанні сучасних технологій відео з ефектом присутності.

Співробітники ХНУРЕ прийняли участь в онлайн-семінарі «Гендерні питання»
Співробітники ХНУРЕ прийняли участь в онлайн-семінарі «Гендерні питання»

09.10.2020

7 та 8 жовтня 2020 року пройшов онлайн-семінар «Гендерні питання» у м. Хельсінкі, Фінляндія, у якому прийняли участь співробітники Харківського національного університету радіоелектроніки. Проект організував Центр з питань інформації рівності та гендерних питань у співпраці з Міністерством соціальних справ та охорони здоров’я та мережею учасників рівності.

Дні гендерної рівності – це головна подія року у секторі гендерної рівності у Фінляндії. Ці дні орієнтовані на всіх, хто працює та цікавиться питаннями рівності, включаючи посадових осіб місцевого самоврядування та обранців центральних органів влади та муніципалітетів, організацій ринку праці, НУО (неурядові організації), суб’єктів приватного сектору, проектів, дослідників та студентів.

Викладачі кафедри проводять заняття в дистанційному режимі з використанням найсучасніших засобів навчання
Викладачі кафедри проводять заняття в дистанційному режимі з використанням найсучасніших засобів навчання

06.10.2020

Викладачі кафедри проводять заняття в дистанційному режимі з використанням найсучасніших засобів навчання. При цьому використовуються не лише можливості відео з ефектом присутності, що було апробовано в минулому семестрі, а й графічні планшети та інтерактивні екрани. Це дозволяє викладачам при проведенні дистанційних занять в динамічному режимі при демонстрації екрану виконувати перетворення математичних виразів та писати фрагменти програмного коду. Що фактично поєднує підходи викладання у навчальної дошки та представлення матеріалу у вигляді презентації і суттєво розширює методичні можливості проведення занять в дистанційному режимі при демонстрації екрану.

 

Семінар “Сприяння побудові відкритого, безпечного та життєстійкого суспільства в умовах гібридних загроз на прикладі балтійського регіону”
Семінар “Сприяння побудові відкритого, безпечного та життєстійкого суспільства в умовах гібридних загроз на прикладі балтійського регіону”

29.09.2020

25 вересня 2020 року семінар “Сприяння побудові відкритого, безпечного та життєстійкого суспільства в умовах гібридних загроз на прикладі балтійського регіону”  зібрав виконавців проєкту WARN (проєкт програми ЄС Еразмус+ «Академічна протидія гібридним загрозам» №610133-EPP-1-2019-1-FI-EPPKA2-CBHE-JP) та інших зацікавлених рсвітян з університетів  – членів консорціуму щоб розглянути напрацювання та підходи до побудови життєстійкого безпечного суспільства, які викладалися на безпекових онлайн-курсах в Тартуському університеті, Естонія, (партнер проєкту WARN). Головну доповідь зробила к.і.н. доц. Вікторія Концур (Донбаський державний педагогічний університет – партнер проєкту WARN).

Цим семінаром виконавці проєкту WARN роблять внесок в діяльність, спрямовану на досягнення Цілей сталого розвитку, зокрема сприяння побудові миролюбного и відкритого суспільства та зміцнення засобів здійснення й активізація роботи в рамках глобального партнерства в інтересах сталого розвитку.

Науковці ХНУРЕ прийняли участь у семінарі, присвяченому розвитку біотехнологій у вітчизняний агропромисловості
Науковці ХНУРЕ прийняли участь у семінарі, присвяченому розвитку біотехнологій у вітчизняний агропромисловості

28.09.2020

Досягнення ЦСР 9 – «Створення стійкої інфраструктури, сприяння всеосяжній індустріалізації та інноваціям» – означає розвиток якісної, надійної, стійкої регіональної і транскордонної інфраструктури, впровадження досліджень та інновацій в сфері вітчизняних технологій в цілях підтримки економічного розвитку і благополуччя людей.
Результатом наукових досліджень для сприяння розвитку екологічно стійкої біотехнології у агропромисловому комплексі було присвячено семінар за участі науковців кафедри БМІ, що відбувся 29.09.2020 р. у Харківському національному технічному університеті сільського господарства імені Петра Василенка.
На семінарі обговорювались питання підвищення продуктивності та збільшення поголів’я великої рогатої худоби шляхом створення радіоімпульсної електромагнітної технології та електронної системи електромагнітного випромінювання в міліметровому діапазоні довжин хвиль для лікування телят.
Радіоімпульсні електромагнітні випромінювання здатні модифікувати імунний статус організму тварин, надавати протизапальну дію, покращувати мікроциркуляцію крові в тканинах, активізувати фізіологічну і репаративну регенерацію.
В даний час для збереження молодняку використовують антимікробні препарати, гормони та інші хімічні препарати. Медикаментозні засоби є часто неефективними, а тривале їх застосування нерідко тягне за собою важкі ускладнення, що викликаються бурхливим розвитком грибків, стафілококів, гематологічних штамів кишкових паличок і протея. Результати досліджень показують, що альтернативою медикаментозним засобам може бути використання радіоімпульсних електромагнітних випромінювань для впливу на біологічно активні точки, тучні клітини і нейтрофіли в кровоносних судинах.
На семінарі було представлено теоретичні і практичні результати сумісних наукових досліджень.
На основі теоретичних досліджень, визначено власні частоти біологічно активних точок шкіряного покриву тварин, необхідні для лікування радіоімпульсним електромагнітним випромінюванням з частотною модуляцією; визначено параметри радіоімпульсного електромагнітного випромінювання; обґрунтовані параметри для випромінювання радіоімпульсів міліметрового діапазону з частотною модуляцією; математично інтерпретовано вплив параметрів радіоімпульсного електромагнітного випромінювання для лікування телят.
Практичні результати формують науково-технічну базу по створенню радіоімпульсної біотехнології, електронних систем генератора і антенної системи в міліметровому діапазоні довжин хвиль.
Застосування електромагнітної біотехнології для лікування телят дозволяє:
– підвищити до 100% збереження поголів’я тварин;
– збільшити їх живу масу на 20-30%;
– знизити захворюваність до 10%.
Результати досліджень апробовані в 2018-2019 рр. у господарстві «Україна»

Сахновщинського району Харківської обл. економічна ефективність від впровадження імпульсної електромагнітної біотехнології склала 50 тис. грн. з розрахунку на 25,0 голів.

Вітаємо науковців кафедри БМІ, які отримали премії за публікаційну активність в 2019 році
Вітаємо науковців кафедри БМІ, які отримали премії за публікаційну активність в 2019 році

27.09.2020

Вісім науковців кафедри БМІ: професори Аврунін О.Г. , Музика К.М., Бих А.І., доценти Сніжко Д.В., Кукоба А.В., Дацок О.М., старші викладачі Селіванова К.Г. та Носова Я.В. отримали премії за публікаційну активність в 2019 році, що за положенням ХНУРЕ призначається авторам – працівникам і здобувачам вищої освіти за публікації у наукових журналах, що індексуються в міжнародних наукометричних базах даних Scopus і Web of Science Core Collection, у залежності від імпакт-фактора видання (Web of Science Core Collection) та CiteScore (Scopus) з урахуванням кількості цитувань автора. Цей достатньо високий показник публікаційної активності сприяє зростанню міжнародних рейтингів університету, таких як The Thimes High Education та QS, і дозволяє нашим співробітникам та дослідницьким групам приймати участь у наукових грантах. Щиро вітаємо наших науковців та бажаємо їм подальших вагомих публікацій у рейтингових виданнях світового рівня!

У вересні 2020 року почала працювати нова навчально-наукова лабораторія цифрових технологій (DC NURE) кафедри системотехніки

24.09.2020

Навчально-наукова лабораторія цифрових технологій (DC NURE)

У вересні 2020 року почала працювати нова навчально-наукова лабораторія цифрових технологій (DC NURE) кафедри системотехніки. Устаткування було надане європейськими партнерами у рамках проекту Erasmus+ dComFra

Командою ХНУРЕ створено перший в Україні ACM-W Chapter
Командою ХНУРЕ створено перший в Україні ACM-W Chapter

18.09.2020

Вітаємо чудову команду Kharkiv Information & Communication Technologies ACM-W Chapter з відкриттям першого в Україні чаптеру ACM-Women, який підтримує і пропагує повне залучення жінок до комп’ютерної діяльності та буде працювати над розширенням знань й інтересу до науки та технологій, а також до всіх програм сучасних обчислень.

Розпочинаємо нашу роботу!

Підведення підсумків Міжнародної навчальної програми EVV – European Virtual Venturing 2019-2020 н.р.
Підведення підсумків Міжнародної навчальної програми EVV – European Virtual Venturing 2019-2020 н.р.

16.09.2020

Минулий  навчальний рік 2019-2020 видався непростим: багатьом довелося «на льоту» налаштовуватися на дистанційний режим навчання. Але для студентів нашої кафедри, учасників Французького проекту, саме такий режим навчання і був запланований спочатку. Для кафедри штучного інтелекту цей проект вже став традиційним і здійснюється в рамках Угоди про співпрацю по спільній програмі навчання у віртуальному середовищі (розробка бізнес проектів в області інформаційних технологій) між Харківським національним університетом радіоелектроніки і Вищою інженерною школою (ECAM-EPMI Graduate School of Engineering) , Сержі-Понтуаз, Франція. Мета проекту – продовження спільної програми навчання в області інформаційних технологій українських і французьких студентів. У 2019-2020 навчальному році EVV програма проходила через спільні семінари протягом березня-квітня 2020 року в режимі відеоконференцій і через систему менеджменту курсів Moodle. Мовою викладання і спілкування є англійська. В ході виконання проекту і на фінальних захистах наші студенти продемонстрували широкий кругозір і професійні знання в області сучасних інформаційних технологій, хороший рівень володіння англійською мовою, готовність представляти, захищати і комерціалізувати свої проекти в області інтелектуальних інформаційних технологій.

За підсумками завершення проекту завідувач кафедри ШІ проф. Філатов В.А. привітав всіх студентів, учасників Французького проекту, з прекрасними результатами, а проректор з інноваційно-корпоративної роботи та адміністрування проф. Россіхін В.В. урочисто вручив Сертифікати, підписані ректорами двох університетів-партнерів та побажав подальших творчих і професійних успіхів, а також міцного здоров’я!

Підписано договір про науково-технічне співробітництво між ХНУРЕ та УМСА
Підписано договір про науково-технічне співробітництво між ХНУРЕ та УМСА

03.09.2020

Підписано договір про науково-технічне співробітництво між ХНУРЕ та Українською медичною стоматологічною академією (м. Полтава). В рамках Договору в університеті ведуться наукові дослідження нових методів і способів діагностики людини, розробка сучасної медичної техніки.

Зокрема, для використання у терапевтичній практиці на першому та другому рівнях надання терапевтичної допомоги розроблено макетний зразок приладу цифрової реєстрації емісії фотонів з газового розряду, проведено лабораторні дослідження на базі медичних закладів України та Болгарії.

ХНУРЕ увійшов до ТОП 1000 рейтингу Times Higher Education World University Rankings
ХНУРЕ увійшов до ТОП 1000 рейтингу Times Higher Education World University Rankings

02.09.2020

Сьогодні, 2 вересня на Всесвітньому академічному саміті, який у зв’язку з карантинними обмеженнями відбувається онлайн, оприлюднено 17-й реліз світового рейтингу університетів – 2021 Times Higher Education World University Rankings