Цілі сталого розвитку

Проєкт NURE School триває
Проєкт NURE School триває

21.04.2024

20 квітня у програмі проєкту NURE School були:

– Фрактальна Казка: Магічний світ фракталів (старший викладач кафедри прикладної математики Микита Гвоздєв);

Весняні ІТ – канікули у Метрошколі
Весняні ІТ – канікули у Метрошколі

31.03.2024

У період воєнного стану і дистанційної освіти живе спілкування стає надзвичайно важливим, все ж відчуття онлайн та офлайн кардинально різні. Важливою перевагою у штучному, алгоритмізованому, цифровому світі є можливість щось наживо побачити, віч-на-віч запитати, доторкнутися і власноруч дослідити.
За підтримки Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації та у партнерстві з Громадською спілкою «ХАРКІВСЬКИЙ КЛАСТЕР ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ», Харківський національний університет радіоелектроніки започаткував освітній проєкт – Метрошкола від ХНУРЕ. Мета проєкту Метрошкола від ХНУРЕ – подолання цифрової соціалізації, реалізація потреби учнів у соціальній взаємодії. У безпечному просторі класів підземки протягом весняних канікул було проведено 30 офлайн корисних та цікавих майстер-класів для школярів міста Харкова від команди фахівців ХНУРЕ.  Учнів вітали виконавчий директор Харківського IT Кластеру Ольга Шаповал, виконуючий обов’язки ректора ХНУРЕ Ігор Рубан. Представники приймальної комісії розповідали про основні правила щодо вступу до Харківського національного університету радіоелектроніки, про освітні програми та особливості підготовки фахівців. Були проведені майстер-класи з актуальних напрямів інформаційних технологій, повчальні інтерактиви, збирання моделей, тестування різноманітних пристроїв. Провідні викладачі демонстрували школярам новітнє обладнання, роботів, сучасні освітні технології, комп’ютерні програми та лабораторні зразки. Звісно учням найбільше сподобалася інтерактивна частина заходу – квести, кахути, вікторіни та розіграші. На всіх школярів чекали подарунки від ХНУРЕ та наших партнерів – провідних ІТ компаній України NIX, Globallogic, SoftServe, Харківського ІТ кластеру.

У важкі часи Перший серед кращих продовжує просвітницьку діяльність у громаді.

Партнерство за проєктом “Університети – Громади: посилення співпраці”
Партнерство за проєктом “Університети – Громади: посилення співпраці”

28.03.2024

25 – 28 березня 2024 року делегація Харківського національного університету радіоелектроніки відвідала Латвійський університет і взяла участь у воркшопі та навчальному семінарі “Стале економічне зростання та реалізація третьої місії у вищих навчальних закладах”. Проект UNICOM (Університети – громади: зміцнення співпраці) призваний сприяти співпраці та інноваціям у вищій освіті.

Установи-учасники:

Викладачі ХНУРЕ взяли участь у тренінгу в рамках проєкту WARN
Викладачі ХНУРЕ взяли участь у тренінгу в рамках проєкту WARN

13.03.2024

З 19 по 23 лютого 2024 року спільнота WARN взяла участь у дослідницькій та навчальній діяльності в Університеті Коїмбри. Тренінговий тиждень проходив у рамках реалізації проекту Erasmus+ «Academic Response to Hybrid Threats» 610133-EPP-1-2019-1-FI-EPPKA2-CBHE-JP.
Представники партнерів проєкту поінформували про розвиток різних робочих пакетів протягом останніх 5 місяців, а також про нові виклики та завдання фінальної стадії проєкту.
Своїм досвідом та знаннями поділились професійні спікери з державних організацій Португалії та викладачі двох факультетів – економічного та факультету науки і технологій Університету Коїмбри.
Інтерактивний формат тренінгів сприяв дискусіям та обговоренню безпекової тематики, зокрема за такими напрямами:
– перспективи та тенденції CSDP (Спільна політика безпеки та оборони);
– психічне здоров’я та його відновлення в умовах військового конфлікту;
– психологічний моніторинг та втручання в кризові ситуації;
– досконалість у викладанні та науковому керівництві;
– кібербезпека та управління в ЄС.
Отримані під час тренінгу матеріали використовуватимуться в подальшому для оновлення освітніх програм ХНУРЕ.
Це сприятиме формуванню стійкості та розповсюдженню результатів проєкту, посиленню міждисциплінароності наукових досліджень та загальної освітньої синергії між учасниками WARN-середовища.

Представники ХНУРЕ взяли участь у семінарах із підготовки відеоматеріалів в рамках проекту DAAD Ukraine Digital OER4Ukraine
Представники ХНУРЕ взяли участь у семінарах із підготовки відеоматеріалів в рамках проекту DAAD Ukraine Digital OER4Ukraine

01.03.2024

Учасники проекту DAAD Ukraine Digital OER4Ukraine взяли активну участь у серії семінарів, присвячених створенню відеоматеріалів для інтеграції на відкриту освітню платформу бібліотеки Ганноверського університету імені Готфріда Вільгельма Лейбніца. Семінари проходили у дистанційному форматі 15, 22 та 29 лютого, збагачуючи учасників цінними знаннями та навичками у галузі підготовки контенту. В проєкті приймають участь науковці кафедри БМІ, професор Олег Аврунін, старший викладач Максим Тимкович, аспірант Андрій Соколов та студентка Анастасія Боєчко-Немовча.
Впровадження та розповсюдження відкритих освітніх матеріалів є важлим елементом для досягнення цілей сталого розвитку Організації Об’єднаних Націй. Поширення відкритих освітніх ресурсів сприяє підвищенню доступності освіти та знань на користь суспільного прогресу і розвитку.

Представники ХНУРЕ взяли участь у семінарах із підготовки відеоматеріалів в рамках проекту DAAD Ukraine Digital OER4Ukraine Представники ХНУРЕ взяли участь у семінарах із підготовки відеоматеріалів в рамках проекту DAAD Ukraine Digital OER4Ukraine Представники ХНУРЕ взяли участь у семінарах із підготовки відеоматеріалів в рамках проекту DAAD Ukraine Digital OER4Ukraine

ХНУРЕ вперше взяв участь у Всеукраїнському медійному проєкті «Студент-студенту» від ХНМУ
ХНУРЕ вперше взяв участь у Всеукраїнському медійному проєкті «Студент-студенту» від ХНМУ

22.02.2024

22 лютого здобувачі третього рівня вищої освіти та завідувач кафедри БМІ ХНУРЕ вперше як представники серед технічних вишів взяли участь медійному проєкті від Харківського національного медичного університету «Студент-студенту».

Проєкт надає умови для розвитку творчих здібностей обдарованої молоді, формує сучасний світогляд, дає поштовх до самостійного наукового пізнання, прищеплює здатність до критичного мислення, формує потреби особистості до самоосвіти й самореалізації. Такий досвід допомагає студентам спробувати себе в ролі лекторів, що надає їм змогу опанувати так звані soft skills, навчає їх долати страх перед виступами перед великою аудиторією, самоорганізовувати себе при підготовці до лекцій, пошуку нової інформації та поглибленні знань з обраної теми.

Стартує черговий етап освітнього проєкту «Wildau-Kharkiv IT Bridge»
Стартує черговий етап освітнього проєкту «Wildau-Kharkiv IT Bridge»

19.02.2024

З початку повномасштабного вторгнення росії в Україну понад 10000 українських студентів скористались можливостями безкоштовно пройти якісні ІТ курси.

Реалізація програми “Wildau-Kharkiv IT Bridge” стала можлива за підтримки Німеччини та Технічного університету прикладних наук Вільдау. З боку України організація процесу здійснюється у співпраці з Харківським національним університетом радіоелектроніки.

Професорка кафедри БМІ відвідала найбільший у світі токамак Міжнародної організації ITER у Франції
Професорка кафедри БМІ відвідала найбільший у світі токамак Міжнародної організації ITER у Франції

02.02.2024

Професорка кафедри біомедичної інженерії Катерина Музика відвідала найбільший в світі токамак Міжнародної організації ITER (Міжнародний експериментальний термоядерний реактор), що на півдні Франції. Ця установка для термоядерного синтезу має потенціал стати переломним моментом у виробництві безпечної, екологічно чистої та нескінченної енергії, відтворюючи процеси, що відбуваються у Сонці та зірках. Участь 35 країн у міжнародному проєкті ITER, зусилля і значні кошти, що були вкладені у дослідження, підкреслюють глобальність та значущість наукових пошуків у галузі термоядерного синтезу.

Цей напрям дослідження особливо актуальний для України, з огляду на історію Чорнобильської катастрофи та сучасні виклики, пов’язані з окупацією Запорізької АЕС. Очікується, що перші результати експериментів, які дозволять оцінити всі переваги термоядерної енергії, будуть отримані вже у найближчі десятиліття. Відвідування ITER вкотре підтвердило, що наука працює на благо майбутніх поколінь, відкриваючи нові горизонти у пошуку чистих джерел енергії.

Посібник з методики навчання в умовах гібридних загроз
Посібник з методики навчання в умовах гібридних загроз

30.01.2024

Один з надзвичайно важливих результатів проєкту WARN, а саме – посібник з методики навчання в умовах гібридних загроз, був презентований на робочій нараді проєкту WARN 24.01.2024.

Посібник містить результати досліджень та розробок всього проєктного консорціуму, які мають універсальний характер. Отримані результати не прив’язані до якоїсь спеціальності і можуть бути застосовані в навчальному процесі будь-якої освітньої програми. Рекомендації, викладені в посібнику, допоможуть викладачеві підготувати професіоналів, а стійких до сучасних викликів.

Кафедра БМІ отримала новітнє обладнання
Кафедра БМІ отримала новітнє обладнання

27.01.2024

На кафедрі біомедичної інженерії в рамках виконання Міжнародної Європейської програми International Doctoral Studio Program with Lubelska Politechnika, багатолітнього співробітництва з медичними установами- стейкхолдерами – Українським науково-клінічним центром протезування та реабілітації та Інститутом патології хребта та суглобів імені М.І. Ситенка Національної академії медичних наук України, для підготовки здобувачів першого (бакалаврського), другого (магістерського) і третього (доктор філософії) рівнів вищої освіти за освітньою програмою «Біомедична інженерія», було отримано новітнє медичне обладнання для протезування, ортезування та фізичної реабілітації верхніх і нижніх кінцівок:

– інтелектуальний робот для фізичної реабілітації рук Gaemi (модель GM-1700JC);

Підтримка європейської дослідницької діяльності через співпрацю зі стейкхолдерами та інституційні реформи

20.12.2023

INITIATE – це проект, який має на меті розширити можливості університів для розвитку досліджень шляхом інституційної трансформації.
Проєкт прагне розробити підхід до цієї трансформації, який враховує потреби закладу, наявні ресурси, політичні бар’єри, передовий досвід інших ініціатив, а також потенційні можливості співпраці з іншими установами та місцевими екосистемами. Процес включатиме ітеративні науково-дослідні лабораторії за підтримки онлайн Центру знань для вироблення політичних рекомендацій, які допоможуть стимулювати розвиток науково-дослідної діяльності та наукової досконалості. Цей підхід буде продемонстровано в Хорватії, Португалії та Північній Македонії, в результаті чого буде розроблено дорожню карту для довгострокового впровадження досліджень і розробок у країнах-учасницях з визначеними прикладами для реплікації, а також створено Альянс для переходу до зеленої енергетики для забезпечення довгострокової стійкості результатів INITIATE.
Консорціум INITIATE складається з 14 партнерських організацій з 11 країн Європи та Африки:
  • Загребський університет, Хорватія (координатор);
  • ESEIA, Австрія;
  • Кіпрський інститут, Кіпр;
  • Інститут Йожефа Штефана, Словенія;
  • Харківський національний університет радіоелектроніки, Україна;
  • Brain Information Technologies, Хорватія;
  • B1 Media, Хорватія;
  • Університет Мохаммеда Прем’єр 1, Марокко;
  • Інститут ядерної науки – Інститут Вінча, Словенія;
  • Університет св. Кирила і Мефодія в Скоп’є, Північна Македонія;
  • Публічна компанія Elektroprivreda Bosne i Hercegovine, Боснія і Герцеговина;
  • ISCTE – Університетський інститут Лісабона, Португалія;
  • Національний університет “Львівська політехніка”, Україна;
  • Трансільванський університет у Брашові, Румунія.
INITIATE була однією з 61 пропозицій, поданих на конкурс HORIZON-WIDERA-2023-ACCESS-03-01: Ініціатива європейської досконалості. Проєкт отримав фінансування в розмірі 4,5 млн євро і триватиме 42 місяці.

Відбулась завершальна зустріч за міжнародним проєктом Зелена Трансформація Українських університетів

18.12.2023

У Вроцлавському університеті науки та технологій 11-15 грудня 2023 р. відбулась завершальна зустріч за міжнародним проєктом Зелена Трансформація Українських університетів (Green Transition in Ukrainian Universities – GTUA NAWA Project 2023) в якій прийняли участь декан факультету Автоматики і комп’ютеризованих технологій проф. Олександр ФИЛИПЕНКО, професорка кафедри КІТАР Олена ТОКАРЄВА та доцент кафедри Охорони праці Ганна ПРОНЮК.

На зустрічі заступницею Голови Національного Агентства із Забезпечення Якості Вищої Освіти Наталією СТУКАЛО було доведено оцінку (Evaluation Report) звітів із самоаналізу (Self-assessment) кожного з Українських університетів, учасників проєкту, висловлені рекомендації до подальших дій в напрямку реалізації ними цілей сталого розвитку.