28.12.2021
24 грудня 2021 року на Вченій раді ХНУРЕ розглянуті та затверджені Правила прийому до ХНУРЕ в 2022 році.
У Розділі 1, пункті 6 Правил міститься інформація про Організацію в ХНУРЕ освітнього процесу осіб з особливими потребами.
В ХНУРЕ діє спеціальний навчально-реабілітаційний відділ супроводу студентів з особливими освітніми потребами. Відділ створений для організації інтегрованого навчання студентів ХНУРЕ з особливими освітніми потребами відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України № 587 від 27.06.2008 р.
Основні завдання відділу:
– координація служб університету з організації психолого-педагогічного, соціального, медичного та інших видів супроводу студентів з особливими освітніми потребами;
– розробка методів і систем обліку студентів з особливими освітніми потребами, аналізу їх індивідуальних потреб і шляхів інтеграції та адаптації в освітнє середовище університету;
– підвищення якості освітньо-виховного процесу;
– організація взаємодії університету з місцевими органами виконавчої влади, державними і недержавними установами (громадськими організаціями, фондами тощо).
Проведення освітнього процесу осіб з особливими потребами в ХНУРЕ здійснюється у відповідності до державних стандартів освіти, які обов’язкові для усіх студентів незалежно від стану їх здоров’я. Це дає можливість особам з обмеженими можливостями опанувати усім необхідним переліком компетентностей за відповідною спеціальністю і бути конкурентоспроможним на ринку праці.
Для забезпечення освітнього процесу осіб з обмеженими можливостями в ХНУРЕ організована система їх комплексного супроводу, до якого відноситься технічний, педагогічний, психологічний, медико-реабілітаційний, фізкультурно-спортивний, соціальний, професійна адаптація та реабілітація.
Метою спеціалізованого технічного супроводу навчання є забезпечення осіб з обмеженими можливостями адаптивними технічними засобами та спеціальними технологіями навчання.
Технічний супровід дозволяє забезпечити принцип доступності до якісної вищої освіти всім особам з обмеженими можливостями, незалежно від ступеня важкості захворювання. На всіх етапах технічного супроводу в університеті передбачається індивідуальний (тьюторський) супровід осіб з обмеженими можливостями з метою допомоги у розв’язанні індивідуальних проблем опанування навчальних дисциплін.
Педагогічний супровід навчання в ХНУРЕ передбачає оптимізацію викладання навчального матеріалу студентам з обмеженими можливостями у максимально прийнятній для них формі, впровадження сучасних педагогічних технологій навчання, забезпечення навчально-методичними матеріалами.
Психологічний супровід спрямований на з’ясування психологічних особливостей кожної особи з обмеженими можливостями, зміцнення та збереження її психологічного здоров’я, надання їй необхідної допомоги з адаптації в інтегроване освітнє середовище університету, сприяння особистісному розвитку.
Метою медико-реабілітаційного супроводу осіб з обмеженими можливостями в університеті є підтримка, збереження та відновлення фізичного здоров’я студентів. Його складовими є невідкладна медична допомога, консультативно-профілактична та реабілітаційно-відновлювальна підтримка.
Соціальний супровід освітнього процесу в університеті включає заходи, які спрямовані на забезпечення соціалізації осіб з обмеженими можливостями, зокрема їх соціально-побутової, соціально-культурної та соціально-трудової адаптації.
Фізкультурно-спортивний супровід осіб з обмеженими можливостями в університеті призначений для їх заохочування до активних занять фізичною культурою та окремими видами спорту, участі у змаганнях різного рівня та параолімпійському русі, зміцнення мотивації до здорового способу життя, поліпшення психофізичного стану студентів і підвищення їх інтелектуальної працездатності.
Професійна адаптація та реабілітація осіб з обмеженими можливостями в ХНУРЕ здійснюється шляхом залучення їх до науково-дослідної роботи студентів, проходження виробничої і передатестаційної практик, допомога у працевлаштуванні.