09.10.2020
Сучасні виклики, пов’язані з пандемією вірусу COVID2019, і необхідні в зв’язку з цим суворі заходи тривалого тотального карантину в умовах надзвичайної ситуації, призводять до цілковитого переорієнтування на дистанційні методи навчання, які з допоміжних стають основними протягом усього циклу викладання більшості дисциплін. Тому, поряд з можливостями розміщення електронних навчальних матеріалів з презентаціями, розрахунковими та тестовими завданнями, а також організації інтерактивної взаємодії зі студентами в режимах відеоконференцзв’язку, необхідним є забезпечення навчального процесу максимально реалістичним контентом, доступним для сервісів дистанційного навчання. Таким контентом на сучасному етапі можуть стати відеоматеріали на основі технологій панорамного відео.
На кафедрі біомедичної інженерії ХНУРЕ для дистанційного навчання студентів в умовах карантину створюється новий навчальний контент, який засновано на використанні сучасних технологій відео з ефектом присутності.
Панорамне відео – це не тільки футуристичність у вигляді звичайних учбових класів, навчальних аудиторій, лабораторій та комп’ютерних класів. Це можливість проведення лабораторних робот за технічними дисциплінами, де використовується складне апаратне забезпечення з максимально можливими рівнями наочності та реалістичності при роботі на складному обладнанні з макро- та мікро- оглядом, демонстрації роботи медичних приладів, об’єднання новітніх технологій та пояснень крейдою на класичній учбовій дошці. Це справжній ефект присутності в аудиторії, де є викладач, що демонструє і пояснює принципи роботи апаратури, та студенти за своїми робочими місцями в віртуальному просторі!
Це гігабайти навчального відеоконтента, що може зацікавити сучасного студента та підвищити ефективність навчання в дистанційному режимі. Це можливість створювати контент, в якому поле зору користувача не прив’язано до вибору оператора.