Семінар 27.04.2020

27 квітня 2020 року відбулось позачергове засідання семінару «Цілі сталого розвитку. Завдання ХНУРЕ щодо їх реалізації». В умовах карантину засідання відбулося в дистанційному режимі у вигляді телеконференції.

На семінарі обговорювались результати світового рейтингу Times Higher Education Impact Rankings 2020. Рейтинг започатковано минулого року для оприлюднення впливу університетських спільнот на вирішення цілей сталого розвитку. ХНУРЕ брав участь у цьому рейтингу і у 2019 році, і у 2020.

22 квітня 2020 р. ХНУРЕ долучився до саміту Times Higher Education Innovation & Impact Virtual Mini Summit, на якому було представлено результати другого видання світового рейтингу університетів  University Impact Rankings 2020. https://www.timeshighereducation.com/rankings/impact/2020/overall  .
Міні-саміт проходив у дистанційному режимі і зібрав глядачів та учасників з багатьох країн світу.
Міні-саміт розпочався з відкритих дебатів, присвячених вивченню значення Цілей сталого розвитку ООН в якості основи для оцінки національних і регіональних інновацій. Далі відбувся майстер-клас, проведений директором з інформаційних технологій THE Дунканом Россом (Duncan Ross) та експертний аналіз від керівників Elsevier і консалтингової компанії Vertigo Ventures про розгляд і тенденції обробки нових даних для рейтингу. Після майстер-класу проходив сеанс Q&A, під час якого учасники могли поставити питання щодо даних, методології та значення результатів, кращої демонстрації свого впливу, індивідуальних та колективних зусиль у досягненні ЦСР. Велику увагу було приділено викликам, що стають перед університетами у зв’язку з пандемією COVID-19. Завершився захід оголошенням результатів рейтингу.
Рейтинг є експериментальним проєктом, покликаним порівняти університети за так званою “третьою” місією.
Експерти THE розглядають університет як відкриту систему, визначають наскільки університет інтегрований в суспільне життя, в соціальне середовище, наскільки розвинені його партнерські відносини, яку екосистему він формує навколо себе.
Цього року дещо удосконалено методику рейтингу і більшу увагу приділено науковим дослідженням, присвяченим питанням досягнення Цілей сталого розвитку, серед яких зокрема надання якісної освіти, у тому числі інклюзивної та протягом життя, забезпечення міцного здоров’я і благополуччя, прихильність до гендерної рівності та недискримінації, створення гідних умов праці та економічного зростання, впровадження інновацій, участь у вирішенні екологічних проблем, у місцевому та державному урядуванні.
Методика рейтингу складається з більше 220 показників, які умовно можна розділити на декілька тематичних груп: інституційні (розбудова ефективного менеджменту та гідних умов навчання і праці в університеті), трансфер знань у суспільство (освіта впродовж життя, просвітництво, доуніверситетська освіта), трансфер технологій у суспільство (науково-дослідні інновації та послуги), трансфер іншого досвіду у суспільство (у галузі екології, охорони здоров’я, спорту, культури та мистецтва, подолання соціально-економічних проблем тощо).
Рейтинг є повністю інклюзивним, тобто взяти участь у ньому можуть будь-які заклади вищої освіти, які провели внутрішній аудит “третьої місії” за показниками THE та надали відповідні підтвердження. Цього року це зробили 11 ЗВО України з 766 університетів з 85 країн.СумДУ займає позицію у групі 201-300. Друге місце ділять ЛНУ ім. І. Франка,  КНЕУ та Острозька академія (позиція 401-600 у світі) На третьому місці Львівська політехніка, ХНУРЕ, ХПІ, до яких цього року також приєдналися КПІ, ЧНТУ та Національний фармакологічний університет (Харків). Ще один учасник від України – Кременчуцький університет – не потрапив до загального рейтингу, але був відмічений в окремих тематичних номінаціях.ХНУРЕ набрав загальну суму 39,3 бала зі 100 можливих. Найкращі результати ми маємо у досягненні ЦСР 3 – міцне здоров’я і благополуччя 38 балів, ЦСР 5 – гендерна рівність – 33,9 балів, ЦСР 10 – зменшення нерівності – 37 балів. Також за обов’язковою для подання ЦУР 17 – партнерство заради стійкого розвитку ми маємо 48,5 балів.
За окремими метриками ХНУРЕ отримав досить велику кількість балів. Наприклад, Lifelong learning measures (ЦСР 4) – 100 балів, Employment practices (ЦСР 8) – 85,4 бали, Collaborations and health services (ЦСР 3) – 70 балів.
Семінар  27.04.2020