Семінар 21.05.2021

21 травня проведено черговий семінар, на якому обговорено питання дистанційної та змішаної форм навчання, що були запроваджені у зв’язку з пандемією COVID 19.

На семінарі виступив директор Центру технологій дистанційного навчання ХНУРЕ В.О. Гребенюк з доповіддю “Аналіз опитування щодо актуальних проблем впровадження змішаної форми освіти”.
Робоча група, до складу якої він входив провела опитування. В опитуванні прийняли участь більше 120 фахівців з 13 ЗВО Харкова.
Три чверті відповіли на питання “Чи маєте ви внутрішні розроблені документи та процедури з питань впровадження змішаної форми освіти?” – так.
Практично 80 відсотків вважають (повністю чи частково) що потрібно запровадити уніфіковану платформу ДН в усіх навчальних закладах для реалізації академічної мобільності.Серед найбільш важливих проблем були обрані технічні (68%) та методичні (64%), педагогічні, соціальні та психологічні проблеми увійшли у другу трійку (понад 40%), у той час як про економічні проблеми вказав лише кожен п’ятий респондент. Безумовно на першому етапі проблеми зі стабільною роботою серверів є дуже важливими для всіх користувачів, а новий погляд на методику викладання по перше хвилює викладачів.
Економічний блок питань залишився поза розглядом але останнім часом ми бачимо що більшість світових лідерів (Гарвард та МІТ) перейшли на онлайн навчання але не зменшують при цьому розмірів контрактів за навчання, а студенти вимагають повернення частини грошей! Це може статись і в Україні.


На питання “Впровадження змішаного навчання потребує:” респонденти в 62 випадках з 100 зазначили що необхідно змінити підходи до планування навантаження на викладача. Перехід до змішаної форми НЕ зменшує навантаження бо потребує більше індивідуальної роботи ніж масових аудиторних заходів на кшталт поточних лекцій. Про це також зазначили 68% у відповіді “Види робіт викладачів” на наступне питання – що необхідно врегулювати нормативами.
Тому це питання є важливим і потребує вивчення. Паперова  звітність зменшує ефективність, є застарілою та шкодить навколишньому середовищу завдяки підвищенню вуглецевого сліду.
Також респоденти зазначили важливість зміни підходів до оцінки якості освіти. Певною мірою це означає перехід від статистичного самооцінювання до активного впровадження постійного незалежного опитування студентів та роботодавців, створення умов для виправлення помилок та недоліків що зазначаються в цих опитуваннях та розробки системи заохочень/покарань.


Таким чином, швидкий аналіз показує що:
1. Необхідно залучити студентів до опитування для отримання інформації з іншого боку навчального процесу
2. Підвищення кваліфікації та загальної комп’ютерної грамотності всіх учасників є дуже важливим першим кроком на шляху впровадження сучасних інформаційних форм змішаного навчання
3. Рекомендації МОН щодо впровадження змішаного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти певною мірою відповідають на більшість технічних, організаційних та методичних питань
4. Економічні питання та питання кооперації (обміну досвіду з технічних та організаційних питань) є відкритими й потребують вивчення найближчим часом та протягом наступних навчальних років
5. Питання щодо планування та звітності по навантаженню педагогічних працівників при використанні змішаної форми навчання є неврегульованим та створює загрози при перевірках фіскальними органами. На це питання необхідно знайти відповідь в першу чергу.
6. Питання щодо адміністрування навчального процесу на рівні кафедри, факультету, університету необхідно вирішити протягом найближчого часу.


У заключному слові ректор Валерій Семенець зазначив, що незважаючи на руйнівний вплив пандемії та карантинних обмежень на всі сфери життя і на досягнення Цілей сталого розвитку у тому числі, Університет достойно відповів на цей виклик. І наша основна місія – якісна освіта, надається у повному обсязі, на високому рівні.
Ректор висловив подяку робочій групі та підтримав рішення надіслати Пропозиції робочої групи щодо питань впровадження змішаного навчання керівникам ЗВО Харківського регіону та Міністерству освіти та науки України.

Аналіз досвіду ЗВО Харківської області щодо використання дистанційних форм навчання та визначення шляхів впровадження змішаного навчання у 2020-2021 н.р.

Семінар  21.05.2021

Семінар  21.05.2021

Семінар  21.05.2021

Семінар  21.05.2021