Практично 80 відсотків вважають (повністю чи частково) що потрібно запровадити уніфіковану платформу ДН в усіх навчальних закладах для реалізації академічної мобільності.Серед найбільш важливих проблем були обрані технічні (68%) та методичні (64%), педагогічні, соціальні та психологічні проблеми увійшли у другу трійку (понад 40%), у той час як про економічні проблеми вказав лише кожен п’ятий респондент. Безумовно на першому етапі проблеми зі стабільною роботою серверів є дуже важливими для всіх користувачів, а новий погляд на методику викладання по перше хвилює викладачів.
Економічний блок питань залишився поза розглядом але останнім часом ми бачимо що більшість світових лідерів (Гарвард та МІТ) перейшли на онлайн навчання але не зменшують при цьому розмірів контрактів за навчання, а студенти вимагають повернення частини грошей! Це може статись і в Україні.
На питання “Впровадження змішаного навчання потребує:” респонденти в 62 випадках з 100 зазначили що необхідно змінити підходи до планування навантаження на викладача. Перехід до змішаної форми НЕ зменшує навантаження бо потребує більше індивідуальної роботи ніж масових аудиторних заходів на кшталт поточних лекцій. Про це також зазначили 68% у відповіді “Види робіт викладачів” на наступне питання – що необхідно врегулювати нормативами.
Тому це питання є важливим і потребує вивчення. Паперова звітність зменшує ефективність, є застарілою та шкодить навколишньому середовищу завдяки підвищенню вуглецевого сліду.
Також респоденти зазначили важливість зміни підходів до оцінки якості освіти. Певною мірою це означає перехід від статистичного самооцінювання до активного впровадження постійного незалежного опитування студентів та роботодавців, створення умов для виправлення помилок та недоліків що зазначаються в цих опитуваннях та розробки системи заохочень/покарань.
Таким чином, швидкий аналіз показує що:
1. Необхідно залучити студентів до опитування для отримання інформації з іншого боку навчального процесу
2. Підвищення кваліфікації та загальної комп’ютерної грамотності всіх учасників є дуже важливим першим кроком на шляху впровадження сучасних інформаційних форм змішаного навчання
3. Рекомендації МОН щодо впровадження змішаного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти певною мірою відповідають на більшість технічних, організаційних та методичних питань
4. Економічні питання та питання кооперації (обміну досвіду з технічних та організаційних питань) є відкритими й потребують вивчення найближчим часом та протягом наступних навчальних років
5. Питання щодо планування та звітності по навантаженню педагогічних працівників при використанні змішаної форми навчання є неврегульованим та створює загрози при перевірках фіскальними органами. На це питання необхідно знайти відповідь в першу чергу.
6. Питання щодо адміністрування навчального процесу на рівні кафедри, факультету, університету необхідно вирішити протягом найближчого часу.