Наукова робота на кафедрі іноземних мов проводиться згідно з планом наукової роботи на поточний навчальний рік.
Щовересня на засіданні кафедри обговорюються та затверджуються заходи з наукової роботи на поточний навчальний рік.
Наукова робота за 2022 рік
Статті, опубліковані в періодичних виданнях України – 18 публікацій
Статті, опубліковані у зарубіжних виданнях – 1 ( Parfyonova O., Gontar Z., Say L., Pochynkova M., Features of practical training of students (future social teachers) at universities. Revista Tempos E Espaços Em Educação, 15(34), e17164, 2022.)
Участь у конференціях (семінарах, симпозіумах та ін.) з публікацією тез або доповідей по Україні 5 публікацій
Участь у конференціях (семінарах, симпозіумах та ін.) з публікацією тез або доповідей за кордоном.- 7 публікацій
Наукова робота за 2023 рік
Статті, опубліковані в періодичних виданнях України – 22 публікації
Участь у конференціях (семінарах, симпозіумах та ін.) з публікацією тез або доповідей по Україні – 28 публікацій
Участь у конференціях (семінарах, симпозіумах та ін.) з публікацією тез або доповідей за кордоном – 3 публікації
Монографії – 1 публікація
Отримали підвищення кваліфікаціі 2022-2023- 9 викладачів
Посібники та методичні вказівки – 2022-2023 – 8
Стажування за кордоном – 2 викладача
Публікаційна активність кафедри
- Сасник С.М., Мельник С.С. Дистанційне навчання іноземних мов студентів немовних закладів вищої освіти // C. М. Сасник, С.С. Мельник /I International Scientific and Practical Conference “Fundamental and applied research in the modern world”, Boston, USA, 26-28 August, 2020. – C. 335-344 (0,5 ДА) – стаття
- Harmash, L., Khalanska, N., Melnyk, S., Nevelska-Hordieieva, O., Razumenko, I. Semantic and Pragmatic Presuppositions in Postmodern Text: Journal of History Culture and Art Research, Vol. 9, No 3. – 2020. – P. 168-177 (Web of Science) (0,16 ДА) – стаття
- Мельник С.С., Сасник С.М. Дистанційна освіта: за і проти // С.С. Мельник, C. М. Сасник / V International Scientific and Practical Conference “WORLD SCIENCE: PROBLEMS, PROSPECTS AND INNOVATIONS”, Toronto, Canada, 27-29 January, 2021. – С. 806-814 (0,42 ДА) – стаття
- Мельник С.С., Білобородова Л.Д. Особливості застосування методу scaffolding у навчанні ESL студентів закладів вищої освіти // С.С. Мельник, Л.Д. Білобородова / VI International Scientific and Practical Conference “Science and education: problems, prospects and innovations”, Kyoto, Japan, 3-5 March, 2021. – C.405-410 (0,24 ДА) – стаття
- S. Melnyk, S. Sasnyk, O. Novikov, N. Diakonova. Integration in Education: Main Methods, Structure and Functions. General Review and Analysis. Збірник наукових праць «Наукові записки. Серія: Психолого-педагогічні науки» (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя)». – Вип.1. – Ніжин, 2021 (фахове видання) (0,9 ДА) – стаття
- П’ятикоп І.Б., Буковська І.Ю. Продуктивний підхід до формування діалогової компетенції студентів при навчанні іноземної мови в технічних закладах освіти. Scientific Journal “Virtus”№ 50, January, 2021, c. 110-114. (0,6 ДА)
- Перепелиця К.Ю. Основні підходи та принципи навчання іноземної мови на основі мультимедійних трансформацій студентів радіотехнічних напрямів підготовки / «Virtus» №52, Рубіжне, Луганська обл., 2021. – с. 94 – 97 (0,59 ДА)
- Тер-Ованесьян В.Г. Дистанційні освітні технології як засіб організації навчальної роботи з метою формування колокаційної компетенції у студентів в процесі навчання англійської мови. Scientific Journal «Virtus», № 53, April, 2021. С. 46-49. (0,5 ДА)
- Muraviova O., Arkhypova V. Introduction of a communicative approach (CLT) to foreign languages teaching for blended learning during quarantine period (Впровадження комунікативного підходу (CLT) до викладання іноземних мов під час змішаного навчання у період карантину) // Role of science and education for sustainable development: Monograph 44 / Edited by Magdalena Wierzbik-Strońska and Iryna Ostopolets. – Katowice: Publishing House of University of Technology, 2021. – 980 p. – P. 510–516. (стаття, 0,16 ДА)
- Архипова В.О., Муравйова О.М. Дисципліна за вибором як чинник формування іншомовної професійної комунікативної компетенції у студентів технічних ЗВО // The world of science and innovation. Abstracts of the 7th International scientific and practical conference. Cognum Publishing House. – London, United Kingdom, 2021. – 1055 p. – Pp. 300–309. (стаття, 0,23 ДА)
- Муравйова О.М., Архипова В.О. Когнітивна диференціація як метод аспектного навчання іноземних мов // Синергетична концепція розвитку студентоцентрованого навчання – забезпечення якості вищої освіти : Друга Міжнар. наук.-метод. конф., 25 вересня 2020 р. : [тези] / редкол. : О.І. Черевко [та ін.]. – Х. : ХДУХТ, 2020. – 366 с. – С. 278 – 280. (тези, 0,1 ДА)
- Муравйова О.М., Архипова В.О. Масові відкриті онлайн-курси комунікативного спрямування та їх роль у навчанні студентів нелінгвістичних напрямів підготовки // Маркетинг ХХІ століття: виклики змін : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 25-річчю заснування кафедри маркетингу і комерційної діяльності ХДУХТ, 8–10 жовтня 2020 р. / редкол. : О. І. Черевко [та ін.]. – Х. : ХДУХТ, 2020. – 287 с. – С. 255 – 257. (тези, 0,1 ДА)
- Архипова В.О., Муравйова О.М. Медіаконтент TED Talks як інструмент розвитку іншомовної комунікативної компетенції майбутніх фахівців сфери ICT // Освіта і наука у мінливому світі: проблеми та перспективи розвитку. Матеріали ІІІ Міжнародної наукової конференції. 26-27 березня 2021 р., м. Дніпро. Частина І. / Наук. ред. О.Ю. Висоцький.– Дніпро: СПД «Охотнік», 2021. – 358 с. – С. 137-139. (тези, 0,1 ДА)
- Архипова В.О., Конькова Т.М. Особливості викладання іноземної мови в умовах освітнього середовища, орієнтованого на студента // Модернізація вищої освіти та проблеми управління якістю підготовки фахівців : Третя Міжнар. наук.-метод. конф., 27 травня 2021 р. : [тези] / редкол. : О.І. Черевко [та ін.]. – Х. : ХДУХТ, 2021. – 307 с. – С. 116–117. (тези, 0,1 ДА)
- Архипова В.О., Муравйова О.М. Переваги та виклики персоналізованого навчання // Модернізація вищої освіти та проблеми управління якістю підготовки фахівців : Третя Міжнар. наук.-метод. конф., 27 травня 2021 р. : [тези] / редкол. : О.І. Черевко [та ін.]. – Х. : ХДУХТ, 2021. – 307 с. – С. 118–119. (тези 0,1 ДА)
- Умяров К.Т., Конькова Т.М. Педагогічні умови формування інваріантів іншомовної комунікативної компетентності в процесі самостійної роботи студента на основі ситуаційно-контекстного підходу.// Scientific Journal Virtus, January # 50, 2021. – С.130- 134. (0,43 ДА)
- Середа А. Ю. Эволюция методов обучения иностранному языку и перспективы иноязычного образования // Новий Колегіум, 2021, №3 (0,66 ДА) (стаття у фахове видання).
- Роздолянська О.Г. Ролі мови у формуванні інтелектуальних, особистих проявів людини // Стратегічні питання світової науки : XVII Міжнародна науково-практична конференція, 07-15 лютого 2021 р. : [тези] – Przemysl, Nauka i studia, 2021. – v.6, p.3-5 (0,13 ДА)
- Сторчак О.Г. Понятійний компонент концепту APPLICATION// Наукові записки національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна». – Острог : Національний ун-т «Острозька академія», 2021.Проіндексовано наукометричною базою Index Copernicus та Google Scholar. (прийнято до друку) (0,45 ДА)
- Чепелєва М.А., Конькова Т.М. Інтеграційні підходи до побудови моделі формування комунікативної компетентності студентів немовних закладів вищої освіти засобами іноземної мови. // Scientific Journal VIRTUS. – №51, 2021. – с.78-83 (0,76 ДА, стаття)
- Чепелєва М.А., Особенности использования аутентичных материалов на младших курсах технических специальностей. Тези доповіді на Всеукраїнській науково-теоретичній конференції «Культура та інформаційне суспільство ХХІ століття» 22-23 квітня 2021р.//Харків, ХДАК, 2021 (0,1 ДА, тези)
- Кузнецова Г.С. Integrating educational technology into online classes of foreign languages at higher education establishments // Використання освітніх технологій на онлайн-заняттях з іноземної мови у вишах : Третя Міжнар. наук.-практ. конф. “Актуальні питання сучасної науки та освіти,” 10-11 червня 2021 р.: [тези]. – Л. : Львівський науковий форум, 2021. – С. 27-28. (тези, 0,14 ДА)
- Герасимчук Т. В., Губарєва О. С. Викладання esp та особливості формування комунікативної компетентності студентів. Іноземні мови у вищій освіті: лінгвістичні, психолого-педагогічні та методичні перспективи : матеріали V Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (Харків, 25 лютого 2021 р.). Харків : НЮУ ім. Ярослава Мудрого, 2021, С. 42–46. (0,25 ДА, стаття)
- Губарєва О. С., Герасимчук Т. В. Викладання іноземних мов з використанням цифрових ресурсів. Іноземні мови у вищій освіті: лінгвістичні, психолого-педагогічні та методичні перспективи : матеріали V Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (Харків, 25 лютого 2021 р.). Харків : НЮУ ім. Ярослава Мудрого, 2021, С. 46–49. (0,25 ДА, стаття)
- Герасимчук Т. В., Губарєва О. С. Tехнологія підготовки майбутніх інженерів до професійного іншомовного спілкування (засобами інноваційних технологій). World Science: Problems, Prospects And Innovations : proceedings of the 9th International scientific and practical conference. (Toronto, May, 19-21, 2021). Canada. 2021. P. 236-241. (0,25 ДА, стаття)
- Губарєва О. С., Герасимчук Т. В. Розвиток комунікативної компетентності студентів в умовах онлайн навчання. Science and Education: Problems, Prospects and Innovations : proceedings of the 9th International scientific and practical conference. (Kioto, May,26-28, 2021 ) Japan. 2021. P. 223-229. (0,33 ДА, стаття).
- Mykhail Suknov, Nataliia Krynska. ELT written discourse vs. a teacher’s speech: experience of critical discourse analysis //(ISSN 2657-9774) Educational Role of Language Journal. Volume 2020-1(3). Examining Learner and Teacher Language Identity, pp. 7-16. (1,0 ДА)
- Сизонова С.М., Шалаєва В.В. Теоретичний аналіз проблеми розвитку іншомовної професійної комунікативної компетентності студентів технічного закладу вищої освіти на основі кредитно-модульної технології навчання.// Scientific Journal Virtus, March # 52, 2021. – С.106- 110. (0,6 ДА)
- Вергун Т.І., Смицька Т.В. Модель організації самостійної роботи на основі поєднання дистанційного навчання та методу проектів в процесі мовної підготовки студентів технічних закладів вищої освіти//Scientific journal Virtus.- Center of Modern Pedagogy ”Learning without Boarders”. – Canada. – April, 2021. – №53 (0,6 ДА)
- Валійова Т.Б. Моделі та технології підготовки студентів технічного університету до входження в єдине соціально-професійне середовище на основі дистанційно-модульного підходу при навчанні іноземної мови// Scientific journal Virtus. – Center of Modern Pedagogy “Learning without Boarders”. – Canada. – January, 2021. – №50, C.77-81. (стаття, 0,7 ДА)
- Валійова Т.Б., Вороніна К.В. Технології формування іншомовної комунікативної компетенції з професійно-орієнтованою спрямованістю на основі компетентнісно-модульної організації навчання студентів немовних закладів вищої освіти//Scientific journal Virtus. – Center of Modern Pedagogy “Learning without Boarders”. – Canada. – March, 2021. – №52, C.78-82. (стаття, 0,31 ДА)
- Парфьонова О.В. дидактичні ігри як засіб розвитку навичок усного мовлення студентів немовних факультетів.// Сучасна вища освіта: перспективні та пріоритетні напрями наукових досліджень: ІІ Міжнародна науково-практична конференція студентів, аспірантів та науковців: тези доповідей, Дніпро, 25 березня 2021р. [Електронне видання], – Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2021.- 239 с. ISBN 978-966-434-507-8 (с.186-188) (0, 25 ДА)
- Парфьонова О.В., Кабанська О.С., Пліс В.П. Використання медіа засобів у викладанні філологічних дисциплін здобувачам вищої освіти. // Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика: матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції імені Г.С.Сковороди. Харків: “Мітра”, 2021. Т.1.313с. (с.202-205) (0, 33 ДА, стаття)
- Парфьонова О.В. Важливість використання освітніх платформ при навчанні англійської мови студентів немовних спеціальностей. Scientific forum: theory and practice of research: collection of scientific papers <<SCIENTIA>> with Proceedings of the I International Scientific and Theoretical Conference (Vol/ 2), June 18, 2021. Valencia, Kingdom of Spain; European Scientific Platform. ISBN 978-1-63848-585-8 DOI 10.36074/scientia-18.06.2021 (0, 18 ДА, тези)
- Парфьонова О.В., Скриль О.І. Філософське підґрунтя розуміння поняття “милосердя” як сімейної цінності. Червень 2021. (0,5 ДА, стаття)
- Савченко І.В., Семенець Е.І Використання дистанційних технологій навчання іноземної мови студентів в закладах вищої освіти//Scientific journal Virtus.- № 51,2021.- С.68-72 (0.6 ДА, стаття)
Протягом року викладачі кафедри приймали участь у наукових конференціях, що проводились на базі ХНУРЕ та інших університетів.
Щотравня проаналізовуються перспективи наукової роботи кафедри з підвищення кваліфікації викладацького складу та шляхів підвищення ефективності наукової роботи викладачів та студентів.