17.01.2022
Олександр Дрюк, випускник Харківського національного університету радіоелектроніки, підготував і прочитав авторський курс з 10 лекцій: “Математичне мислення”. Курс був проведений протягом осіннього семестру для учнів 9-10 класів фізико-математичного профілю обласної школи-інтернату-ліцею «Обдарованість». Курс лекцій підготовлений з метою формування цілісного системного підходу до вивчення математики та за підтримки координатора по роботі з особливо обдарованою молоддю Олександра Вечура.
Теми курсу:
Лекція 1. Що таке наука? Критерії науковості. Чим наука відрізняється від «ненауки»?
Лекція 2. Навіщо нам потрібна наука? Чому математика – «королева наук»? Навіщо математика потрібна не-науковцям?
Лекція 3. Коли і як виникла математика? Перші математичні ідеї. Математика в стародавніх державах.
Лекція 4. Розвиток математики в Стародавній Греції. Математика в Стародавньому Римі. Математика після падіння Стародавнього Риму.
Лекція 5. Математика ісламського середньовіччя. Математика середньовічної Європи. Математичне мислення та основні когнітивні помилки.
Лекція 6. Основні математичні ідеї XVII століття. Основні поняття теорії ймовірностей. Математичне мислення та основні когнітивні помилки (продовження).
Лекція 7. Основні математичні ідеї XVIII століття. Основні поняття математичного аналізу.
Лекція 8. Розвиток математики в XIX столітті. Основні поняття лінійної алгебри.
Лекція 9. Основні математичні ідеї XIX століття. Основні поняття алгебри логіки. Основні поняття теорії множин.
Лекція 10. Огляд математичних подій XX століття. Основні поняття теорії графів. Основні поняття теорії оптимізації. Огляд сучасних математичних проблем.