20.11.2025
20 листопада опубліковано другий випуск Міждисциплінарного наукового рейтингу від Times Higher Education спільно з Schmidt Science Fellows. Міждисциплінарні наукові дослідження розкривають переваги різних академічних дисциплін для вирішення глобальних проблем. Рейтинг Times Higher Education Interdisciplinary Science Rankings (ISR) є першою в своєму роді спробою оцінити внесок і прихильність університетів до міждисциплінарної науки. До наукового рейтингу увійшли 911 університетів з 94 країн, серед них 15 українських університетів. Харківський національний університет радіоелектроніки посів місце у групі 801+. До рейтингу увійшли 4 харківських ЗВО, що свідчить про високий рівень досліджень навіть в умовах війни.
Методологія ISR складається з трьох складових, кожна з яких представляє етап життєвого циклу дослідницьких проєктів: вхідні дані, процес і результати:
Inputs – 19%;
Process – 16%;
Outputs – 65%.
Кожен компонент додатково поділяється на показники для вимірювання різних аспектів цього етапу. Складові поділяються на 11 метрик для вимірювання різних аспектів кожного етапу. Для рейтингу цього року постачальник бібліометричних даних Elsevier надав для вивчення понад 174,9 мільйона цитувань 18,7 мільйона журнальних статей, матеріалів конференцій, книг та розділів книг, опублікованих протягом п’яти років. Дані включають понад 28 700 активних рецензованих журналів, індексованих Scopus, та всі індексовані публікації за період з 2020 по 2024 рік. Також зібрано цитування цих публікацій з 2020 по 2025 рік.
Опитування дослідників для оцінки репутації було проведено у 2025 році. Університетам було запропоновано розповсюдити опитувальник серед своїх дослідників. Анкета була спрямована на вчених, які працюють у таких наукових дисциплінах як фізичні науки, науки про життя, інженерія та інформатика, а також на тих, хто займається міждисциплінарними дослідженнями, що охоплюють наукову дисципліну та соціальні науки, освіту, психологію, право, економіку або клінічну медицину та охорону здоров’я.
Показники у розділі Process вимагають надання доказів, чи вимірює університет показники міждисциплінарного успіху, чи надає конкретні матеріальні засоби для міждисциплінарних досліджень, чи надає конкретну адміністративну підтримку міждисциплінарним командам, а також чи має систему працевлаштування або просування по службі, яка визнає міждисциплінарні дослідження.
