Семінар 29.10.2025

Впровадження в Стратегію ХНУРЕ результатів навчання за Програмою професійного розвитку академічних менеджерів


29 жовтня після участі у Першому модулі Програми професійного розвитку академічних менеджерів у Дніпрі команда ХНУРЕ у складі Андрія Єрохіна (капітан), Юрія Романенкова, Олега Золотухіна, Віталія Мартовицького, Діани Руденко та Нікіти Здорика провела внутрішній семінар. Основну увагу під час тренінгів і сесій нетворкінгу на базі Дніпровської політехніки було зосереджено на переосмисленні третьої місії університету – його соціальної ролі. Учасники розглядали кейси університетів, орієнтованих на громаду, аналізували їхні функції, вплив на суспільне життя та розвиток місцевих громад.

Тема семінару: обговорення та початкове впровадження ключових ідей і практик, отриманих під час навчання, до Стратегії розвитку ХНУРЕ на 2026-2030 роки.

Мета семінару: ініціювати оновлення Стратегії ХНУРЕ шляхом інтеграції концепції «третьої місії» університету та принципів університету, орієнтованого на громаду.

З доповіддю на семінарі виступив перший проректор Андрій ЄРОХІН. Спираючись на досвід європейських та провідних українських університетів, він запропонував низку конкретних змін.

1. Від формальної до живої «третьої місії».
Чітко сформулювати та впровадити в Стратегію концепцію соціальної відповідальності ХНУРЕ не як перелік розрізнених заходів, а як цілісну екосистему взаємодії з суспільством. Створити на базі університету «Центр соціальних ініціатив та інновацій», який буде координувати проєкти студентів, викладачів і співробітників, спрямовані на розв’язання актуальних проблем міста та регіону. Розробити програму «Технології для громади», в межах якої студенти будуть виконувати реальні дипломні та курсові роботи за запитами місцевих підприємств, громадських організацій та органів влади.

2. ХНУРЕ як інтегратор розвитку місцевої громади.
Позиціонувати університет не лише як освітній і науковий центр, але й як «драйвер економічного та соціального розвитку» Харківщини. Розширення партнерської мережі з промисловими підприємствами, IT-кластером та бізнес-асоціаціями регіону для спільного створення освітніх програм і науково-дослідних проєктів. Ініціювання регулярних «Ярмарків інновацій ХНУРЕ», де представники бізнесу та влади могли б ознайомитися з розробками університету та сформулювати свої технологічні запити.

3. Інтернаціоналізація через соціальну відповідальність.
Використати тему «третьої місії» як потужний інструмент інтернаціоналізації. Розробити міжнародні освітні програми, програми літніх шкіл, присвячених, наприклад, «Tech for Social Good», що залучити іноземних студентів і викладачів. Брати участь у міжнародних проєктах та конкурсах, спрямованих на досягнення Цілей Сталого Розвитку ООН, що підвищить видимість ХНУРЕ на глобальній арені.

4. Оновлення освітніх програм.
Впровадити в навчальні плани проєктно-орієнтовані курси, де студенти працювали б у командах над розв’язанням реальних соціальних та технічних проблем. Запровадити міждисциплінарні студії (наприклад, «Соціальна інформатика», «Біомедична інформатика», «Технічна урбаністика») для студентів різних спеціальностей. Вдосконалити курс «Цілі сталого розвитку: екологія, суспільство, управління».

Семінар став продуктивним майданчиком для перетворення отриманих знань у конкретні стратегічні ініціативи. Запропоновані зміни спрямовані на те, щоб зробити ХНУРЕ більш відкритим, соціально відповідальним та впливовим університетом, який не лише реагує на виклики часу, але й сам їх формує. Команда менеджерів готує деталізовану доповідь на Вчену раду університету з метою офіційного включення цих пропозицій до оновленої Стратегії ХНУРЕ.

Довідково: Програма професійного розвитку академічних менеджерів – це унікальна ініціатива Міністерства освіти і науки України, яка реалізується Британською Радою в рамках спільного проєкту МОН та Світового банку «Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів». Участі у Програмі беруть команди державних закладів вищої освіти України, які знаходяться у сфері управління МОН.

Мета Програми – зміцнення інституційної спроможності закладів вищої освіти України шляхом розвитку компетентності академічних менеджерів з питань трансформацій у вищій освіті, належного врядування, стратегічного та фінансового менеджменту, управління персоналом, інтернаціоналізації та інституційних змін.


Семінар 29.10.2025  Семінар 29.10.2025

Семінар 29.10.2025 Семінар 29.10.2025