4.2 Мобільна система екомоніторингу (Mobile Ecomonitoring System – MES)

ГАЛУЗЬ (СФЕРА), ДО ЯКОЇ НАЛЕЖИТЬ РОЗРОБКА: Технології для навколишнього середовища. Інформаційні технології, дистанційні системи контролю.

МЕТА (ПРОБЛЕМА) РОЗРОБКИ: Через складну екологічну ситуацію у світі виникає необхідність оперативного контролю за станом навколишнього середовища та за переміщенням еконебезпечних вантажів, протягом усього шляху їх проходження. На даний момент у світі існує нестача засобів для проведення якісного та недорогого екологічного контролю.

СТИСЛИЙ ОПИС РОЗРОБКИ: Пропонується система (рис. 1), що дозволить легко і швидко проводити діагностування та відслідковувати у часі екологічний стан небезпечних вантажів або навколишнього середовища. Система укомплектована бездротовими сенсорами, що дозволяють легко одержати дані про температуру навколишнього середовища, відносний атмосферний тиск та вологість повітря, визначити наявність парів шкідливих речовин у повітрі, рівень шумливості і т.ін. Відслідковується прискорення вантажів для автоматичного виявлення падіння. Всі перераховані дані про навколишнє середовище разом з координатами об’єкта у реальному масштабі часу передаються на вилучений сервер, де здійснюється контроль за пересуванням екологічно небезпечного об’єкта та зберігається історія того або іншого об’єкта.

 

 

Рис.1 – Структурна схема системи MES

 

ІННОВАЦІЙНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ РОЗРОБКИ: Створений новий програмний комплекс, корисна технологія.

ПЕРЕВАГИ РОЗРОБКИ:

- автоматичний вилучений екологічний контроль зони НС;

- автоматичний вилучений контроль екологічно небезпечних вантажів на всьому шляху їх проходження;

- повідомлення у реальному часі про відхилення від норми параметрів ОС;

- повідомлення про виникнення НС;

- використання загальнодоступних існуючих компонентів;

- універсальна гнучка система, легка у використанні.

АНАЛІЗ РИНКУ: Існують у Росії 2 проекти, що близькі за функціональністю. Система моніторингу небезпечних вантажів (СМНВ) та Система моніторингу перевезення небезпечних вантажів (ARKAN), які встановлюються у інформаційно-обчислювальному центрі кожної залізниці.

ОЦІНКА ТРАНСФЕРУ РОЗРОБКИ: Запропоновані шляхи трансферу розробки: обмін досвідом та інформацією про науково-технологічні досягнення, проведення консультацій з питань застосування технологій, постачання технологій у межах договорів про їх трансфер з урахуванням ринкової потреби.

СТАДІЯ РОЗРОБКИ: Створено дослідний зразок програмного комплексу, що протестован на реальних даних. Проект було представлено на міжнародному інноваційному конкурсі компанії Microsoft Imagine Cup 2008 (м. Париж), де проект вийшов у фінал і отримав 6 місце в номінації «Embedded development».

ФІНАНСОВІ ВИТРАТИ НА РОЗРОБКУ: У процесі дослідження.

ІНФОРМАЦІЯ ПРО АВТОРА АБО АВТОРСЬКИЙ КОЛЕКТИВ: Цопа Олександр Іванович, д.т.н., проф.; Дудка Олександра Олександрівна, к.т.н.

зберегти цю сторінку в PDF