1.3 Створення системи «Розумні дороги» для організації інфраструктури дорожнього руху (Smart Roads Iinfrastructure)

ГАЛУЗЬ (СФЕРА), ДО ЯКОЇ НАЛЕЖИТЬ РОЗРОБКА: Інформаційні технології та хмарні-технології. Проект орієнтований на надання сервісів для 7 мільйонів водіїв України і 8 тисяч компаній.

МЕТА (ПРОБЛЕМА) РОЗРОБКИ: Підвищення якості та безпеки дорожнього руху за рахунок створення інтелектуальної інфраструктури дорожніх зв’язків.

СТИСЛИЙ ОПИС РОЗРОБКИ: Створення системи «Розумні дороги» (рис. 1), що складається з комплексу програмно-апаратних засобів управління дорожнім рухом, до складу якого входять пристрої радіочастотної ідентифікації автомобілів, ведення моніторингу і відображення дорожньої ситуації в режимі реального часу, точки контролю дорожнього руху, що використовують стаціонарні світлофори, інформаційні табло на магістралях і дорогах загального користування, пункти фото фіксації порушень, з метою забезпечення безпеки пішоходів, інвалідів, дітей, зниження кількості ДТП, зниження навантаження на всіх ділянках доріг, включених в дану систему, скорочення числа пробок і часу простою транспорту в містах, з одночасним збільшенням пропускної здатності доріг, а також надання нових послуг і підвищення комфорту водіїв, наприклад таких як система картографічного сервісу, що надає інформацію в режимі реального часу.

 

 

Рис. 1 – Загальна схема системи «Розумні дороги»

 

ІННОВАЦІЙНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ РОЗРОБКИ: Пропонована інтелектуальна система (інфраструктура, транспорт, хмара) моніторингу та управління дорожнім рухом відрізняється від існуючих структурної інтеграцією трьох взаємопов’язаних інтерактивних компонентів: 1) існуючі сервіси електронної картографії із засобами радіолокації та радіонавігації, 2) новий хмарний сервіс моніторингу та управління дорожнім рухом на основі дорожніх контролерів, 3) вдосконалені засоби радіочастотної ідентифікації автомобіля і доступу до хмарних сервісів для комфортного і безпечного пересування по маршруту, оптимізації часових і матеріальних витрат. Планується подання заявки на отримання патенту.

ПЕРЕВАГИ РОЗРОБКИ: Сильні сторони: поліпшення моніторингу позиціонування ТЗ, зниження ДТП, виключення викрадень, економія ПММ і палива при більш грамотному управлінні трафіком, скорочення пробок, підвищення безпеки дорожнього руху, мінімізації часу доставки вантажів, перевезення пасажирів, оперативність роботи екстрених служб, надання якісно нових он-лайн сервісів для користувачів мобільних пристроїв, а також підвищення комфорту водіїв. Слабкі сторони: складні моменти реалізації перекриттів областей видимості, час на впровадження інфраструктури.

АНАЛІЗ РИНКУ: Аналогів таких систем у світі не існує. Є окремі компоненти для створення інфраструктури: електронні карти, супутникові системи локації і навігації, спеціалізовані бази даних в хмарах, засоби моніторингу, збору та захисту інформації.

ОЦІНКА ТРАНСФЕРУ РОЗРОБКИ: Запропоновані шляхи трансферу розробки: обмін досвідом та інформацією про науково-технологічні досягнення, проведення консультацій з питань застосування технологій, постачання технологій у межах договорів про їх трансфер з урахуванням ринкової потреби.

СТАДІЯ РОЗРОБКИ: Часткова реалізація. Проект є переможцем конкурсу інноваційних проектів «IT-Kharkiv» у номінації «Кращий проект в області геоінформаційних систем та інформаційного забезпечення транспорту» у 2013 р., зайнявши IІІ місце, отримано диплом.

ІНФОРМАЦІЯ ПРО АВТОРА АБО АВТОРСЬКИЙ КОЛЕКТИВ: Хаханов Володимир Іванович, д.т.н, проф.; Чумаченко Світлана Вікторівна, д.т.н., проф.; Литвинова Євгенія Іванівна, д.т.н., проф.; Зіарманд Артур Нісарович; Мізь Володимир Олександрович; Чугуров Ігор Ігорович; Філіппенко Олег Ігорович, к.т.н.

зберегти цю сторінку в PDF