Радіогурток – як складова професійної орієнтації

27.11.2014

Професійна (технічна) орієнтація шкільної молоді зараз слабка. У Центрі довузівської підготовки ХНУРЕ найбільшою популярністю користуються різного роду гуртки з IT спрямованістю. Дуже важко заманити школярів на технічні гуртки, т.к. вдома ПК (смартфон) є скрізь і «ця іграшка» затьмарює інші можливі технічні захоплення. Зараз ПК те саме що транзисторні радіоприймачі в 60-70-ті роки минулого сторіччя.

Ось що розповідає декан Радіотехнічного факультету проф. Сакало С.М. «Я з однолітками кожен день «пропадав» у радіогуртку при Палаці піонерів у Полтаві. Як це було цікаво і приголомшливо здорово! Але нами займалися! Два відставних офіцери з вищою освітою, закінчили саме ХІРЕ. Радіодеталі, паяльники та інше поставляли заводи військовопромислового комплексу Полтави. Як завмирало серце, коли в школу приносився радіоприймач, зроблений власними руками».

Результатом такої профорієнтації стали, наступні дії:

1) вступ на навчання тільки в ХІРЕ і тільки на Радіотехнічний факультет;

2) присвячення всього життя роботі в галузі радіотехніки.

У результаті випускники радіогуртку різних років Шокало В.М., Сакало С.Н. були по черзі деканами РТ факультету ХНУРЕ. Завідувач кафедри радіоелектронних пристроїв Цопа А.І. теж випускник радіогуртку. Інші випускники пішли у промисловість: головний інженер Полтавської обласної телерадіокомпанії «Лтава» Шейко А.Г., директор Полтавської фірми «ЕЛСІС» з виробництва радіоелектронних виробів надвисоких частот Гунченко Ю.Л., головний конструктор цієї ж фірми Сакало Ю.М. і багато-багато інших випускників, яким радіогурток дав путівки у доросле життя.

Зараз на кафедрах Радіотехнічного факультету ХНУРЕ відновили стару-добру традицію радіогуртку для школярів. Звичайно, там паяють не транзисторні радіоприймачі, а різні радіоелектронні вбудовані застосування до комп’ютерних систем. Зокрема, школярі роблять макет мультимедійного тиру, який є спрощеною копією справжньої запатентованої розробки кафедри Радіоелектронних систем. На кафедрі Радіоелектронних пристроїв збирають і програмують мікроконтролерні вбудовані пристрої для управління датчиками руху, відеокамерами, квадрокоптерами і створюють цифрові вимірювальні прилади і пристрої. Дуже хочеться сподіватися, що ці навички знадобляться школярам у дорослому житті!

На фото декан РТФ проф. Сакало С.М. з радіоприймачем с VEF-202, тоді їх носили іменно так.

зберегти цю сторінку в PDF