Семінар «Питання навчально-правової адаптації іноземних студентів. Проблеми та перспективи»

21.04.2015

16 квітня 2015 р. на базі нашого університету за підтримки МОН України та за участю Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації відбувся міський семінар «Питання навчально-правової адаптації іноземних студентів. Проблеми та перспективи». Семінар організовано з ініціативи декана ФНІГ проф. Омарова М.А. та за підтримки ректорату університету. У семінарі брали участь: директор Державного Центру Міжнародної Освіти МОНУ Гагаріна І.В., проректори та декани по роботі з іноземними студентами вишів м Харкова, керівники правових структур м.  Харкова та області, Дипломатичний корпус: Почесний консул Республіки Албанія в м Харкові Омаров Шахін Анверович, Почесний консул Республіки Азербайджан в м Харкові Салманов Афган Фагановіч, третій секретар Консульства Російської Федерації у м. Харкові Крамаренко Станіслав Юрійович.

Ведучим семінару був декан ФНІГ проф. Омаров М.А.

Роботу семінару відкрила проф. Лєсна Н.С. Вона підкреслила, що іноземні громадяни, які приїжджають на навчання в Україну, проходять складний шлях соціально-культурної та правової адаптації, зустрічають на цьому шляху значні труднощі. «Наше спільне завдання зробити перебування іноземних громадян на території нашої держави безпечним і законним. Сьогодні в рамках цього семінару відбудеться конструктивний діалог, який сприятиме вирішенню проблем правової адаптації».

Директор Державного Центру Міжнародної Освіти МОНУ Гагаріна І.В. у своєму виступі зазначила, що Харківська область стоїть на першому місці за кількістю іноземних студентів – 16 тис. Загальна кількість іноземців, що навчаються в Україні, 63 тис. «Іноземні студенти є важливим фінансовим чинником стабільності вищих навчальних закладів. Дуже актуально говорити про те, що іноземні студенти можуть розцінюватися як дуже важлива для країни категорія інвесторів. За міжнародними даними є два фактори, за якими обирається країна навчання: якість отриманої освіти плюс комфортність і безпека перебування. Міністерство освіти та науки України 29.04.15 р. планує провести семінар, одним з питань якого стане питання національної стратегії інтернаціоналізації вищої освіти. Ми зі свого боку покладемо всі зусилля, щоб складова частина цього питання, а саме навчання іноземців, отримала гідне, серйозне і всебічне висвітлення».

Голова Ради проекторів харківських вузів, проректор з науково-педагогічної роботи і міжнародних зав’язків Національного автомобільно-дорожнього університету, Тохтар Георгій Іванович у своїй доповіді детально освітив усі проблеми, з якими стикаються іноземні студенти, що прибувають на навчання в Україну: від отримання візи в посольствах України за кордоном до оформлення реєстрації та всіх відповідних документів. «Завдання, яке виконують усі університети, є комплексним. На першому місці стоїть якість навчання, але достатися належної якості навчання неможливо без створення комфортних соціально-правових умов. Іноземних студентів потрібно берегти, і потрібно виховувати ».

Діалог відбувся! На семінарі виступили:

  • Шевчук Олексій Євгенович, начальник групи паспортної та реєстраційної роботи Харківського прикордонного загону;
  • Кравченко Олег Олександрович, заступник начальника митного поста аеропорту Харківської обласної митниці;
  • Тимонов Олександр Васильович і Черкашина Наталія Геннадіївна, співробітники Управління міграційної служби;
  • Плескач Олександр Костянтинович, начальник штабу Батальйону з охорони метрополітену;
  • Савадінскій Юрій Костянтинович, головний спеціаліст Відділу по роботі з іноземними громадянами Харківської міської ради.

Логічним продовженням семінару стало засідання Ради проректорів з міжнародної роботи харківських вишів за участю директора Державного Центру Міжнародної Освіти МОНУ Гагаріної І.В. Ця зустріч дозволила обговорити академічні питання підготовки іноземних студентів всіх рівнів навчання, проблеми організації набору іноземних громадян на навчання, перспективи подальшої співпраці вищих навчальних закладів м. Харкова з Державним центром міжнародної освіти МОНУ.

ФНІГ

зберегти цю сторінку в PDF