Shvedun Viktoriya Olexandrivna

doctor of economic sciences, associate professor
Shvedun Viktoriya Olexandrivna

+38 (057) 702-15-91

applevik@inbox.ru

Education

2010 – the candidate’s thesis defence, the theme of the thesis «Formation and distribution of the advertising budget of the pharmaceutical enterprise», the scientific advisor – the candidate of physical and Mathematical Sciences, professor Shevchenko L. P., the Head of the Economic Cybernetics Department of KNUCA (Kharkiv National University of Construction and Architecture).
2002-2004 – the postgraduate course of KNUCA, the specialty 01.05.02 – «Mathematical Modeling and Computing Methods»
1997-2002 – a student of the Kharkiv National University of Construction and Architecture (KNUCA), Humanitarian Engineering Faculty, specialty «Economic Cybernetics», honours degree, a reference for a postgraduate course.

Educational Work

Shvedun V. O. gives the following courses to the masters-to-be of the Social Informatics Department:

  1. “Additional Chapters of Marketing” for 5th year students (lectures, practical studies, labs);
  2. “Technologies of Document Flow Analysis and Automation” for 5th year students (lectures, labs);
    Shvedun V. O. is also advising MA students’ graduate theses.

Scientific Work

Shvedun V. O. participates in international scientific conferences (Ukraine, Russia).

Priority scientific fields

Economic processes modeling
Information technologies application in marketing


Publications and patents

Shvedun V. O. has 51 scientific publications including 42 scientific and academic methodical works:

  1. Шведун В.А. Моделирование распределения ассигнований по средствам рекламы / В.А. Шведун // Модели управления в рыночной экономике: сб. науч. тр. – Донецк.: ДонНУ. – 2005. – Т.2 – С. 320–324. – (Спец. вып.).
  2. Шведун В.А. Использование уникальных информационных технологий для решения задач по оптимизации рекламного бюджета и оценке эффективности рекламы в рамках специальности «Маркетинг» / В.А. Шведун // Сучасна молодь – крок у майбутнє: тези доповідей на ХІІ міжвузовській науково-практичній конференції професорсько-викладацького складу ХІНЕМ, (Харків, 25 квітня 2006 р.). – Х.ПВНЗ Харківський інститут економіки ринкових відносин та менеджменту, 2006. – С. 67–72.
  3. Шведун В.А. Моделирование оценки коммуникативной эффективности рекламы / В.А. Шведун // Маркетинг: теорія и практика: збірник наукових праць Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. – Луганськ: Вид. СНУ ім. В. Даля – 2006. – № 12. – С. 301–308.